Matkin, Maxim E.
Láska je chyba v programe

recenze beletrie zahraniční

V prázdninovej prílohe Pravdy sa objavovalo čítanie na pokračovanie od Maxima E. Matkina Láska je chyba v programe. Román sprevádzala veľká reklamná kampaň...

Maxim E. Matkin: Láska je chyba v programe. Pravda, príloha Leto, 26. 6. - 30. 8. 2003, momentálne vychádza na pokračovanie v internetovom časopise www.inzine.sk

Desať letných týždňov sa v prázdninovej prílohe Pravdy objavovalo čítanie na pokračovanie od Maxima E. Matkina Láska je chyba v programe. Román sprevádzala veľká reklamná kampaň, veľké Danglárove ilustrácie, navyše samostatná internetová stránka aj s diskusným klubom pre fanúšikov. O Matkinovi sa zrazu hovorí ako o fenoméne. Nafúknutá bublina v sebe skrýva otázku, čo je na celej tejto akcii fenomenálnejšie: či prepracovaná marketingovo-mediálna stratégia, pokračujúca hra na tajomného spisovateľa, alebo samotný literárny text. To posledné len sotva, pretože Matkinov literárny seriál neprekračuje hranice ľahkého konzumného čítania.

Nenáročné, naozaj sezónne čítanie na pokračovanie, skôr novela ako román, opakujúce model Polnočného denníka i všetky jeho postupy. Znova ženská optika v kvázi mužskom podaní. Nekonvenčnosť pohľadu má zaručovať zmes ironicko-cynických komentárov a melodramatických zápletiek na jedinú matkinovskú tému: citový a sexuálny život frustrovaných bratislavských tridsiatnikov hrajúcich sa (trochu oneskorene) na zlatú stratenú mládež.

Možno je to len udička pre tých, ktorí by inak asi vôbec nečítali, no ktorí sa zaručene chytia na novinársku upútavku typu “1. časť o sexe”. Matkin je zručný remeselník, ktorý jednoducho vie písať, ale dobrá štylistika ešte neznamená dobrú literatúru. Má vtip i dobrý postreh, ale na škodu veci aj záľubu v banalitách. Jeho text sa iba kĺže po povrchu - žiadne hĺbky a prieniky, a keď nejaké predsa, tak len fyziologické. Matkin si je toho dobre vedomý, a tak sa - rovnako ako vo svojej prvej knihe - i tu snaží naznačiť, že všetko je inak, že povrchnosť je len hraná a že za všetkým treba hľadať výstrelok intelektuála. O duchovný rozmer sa majú postarať časté citáty a odkazy na literatúru - azda aby sme pochopili, že autor má isté literárne a filozofické vzdelanie, že sa vyzná v psychoanalýze a že erudícia nie je cudzia ani jeho protagonistom. Stajpen nie je nijaká “jednoduchá, málo štrukturovaná osobnosť”, ale vysokoškolský pedagóg, ktorý musí trocha popracovať na svojej akademickej kariére. Nemôže teda myslieť len na svoje problémy so ženami, ale patrí sa aj trochu pouvažovať na tému holokaustu (obskúrnejší spôsob zaradenia konjunkturálnych tém si už len ťažko možno predstaviť).

Ak náhodou literárne odkazy chýbajú, postavy sa aspoň stretnú v kníhkupectve... Po zvyčajných alkoholických záťahoch je to predsa len istý intelektuálny výkon. Pôžitky nahradí umravnený záver, kde sa z flamendrov a nekonvenčných bohémov stávajú usadení, náhle životom zmúdrení zodpovední ľudia. Najprv sa všetko pokazí, aby sa napokon mohlo všetko na dobré obrátiť. Nevadí, že nie hneď, o svoje šťastie sa treba pokúšať stále znova a znova. Tak tu teda máme taký polovičný happy end - a ďalšiu premárnenú šancu v hre na literatúru.

Dana Kršáková

Ohodnoťte knihu

0%

Hlasovalo 165 čtenářů.

Diskuse

Vložil: ivča, 01.08.2008 18:58
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Táto kniha zaujme určite každého. Niekto si povie je to príliš tvrdé a vulgárne. Niekto v knihe nájde sám seba. Niekto si povie toto všetko sa nemôže prihodiť jednému človeku. A niekomu sa bude zdať svoj život po prečítaní tejto knihy strašne ale strašne nudný. Doteraz som vždy čítala knihy, kde ženy... hľadali toho pravého, nadávali na chlapov a na život. V tejto knihe sa na tieto veci pozerá autor mužskými očami. Maximovi prajem vela vela inšpirácie.
Vložil: Cencúľ, 03.05.2008 22:08
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Precitajte si od Remarqua cierny obelisk...je to totalna haluz kniha, scasti nepochopitelna, scasti srandovna...tyka sa aktualnych tem zaslej doby, zaslych cias, ktore v momente jej pisania boli pre autora aktualne, tak ako pre Matkina tie jeho temy...obaja to pri pisani mysleli naozaj...ved ako sa... da vytvorit dobra kniha ak nevychadza z autorovho vnutra...mozno, ze pokracovania sa robia pre peniaze, no isto nie prvotiny...prvych par diel je naozajstnych,mozno az potom, ak autor vidi, ze ma uspech, moze si dovolit ist na zotrvacnik a vytvorit par kuskov, ktore su tematicky podobne a uz nie az tak fascinujuce, no vynasaju...
Vložil: Tomáško, 06.05.2007 11:58
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
A čo takto sa trošku hlbšie zamyslieť akého pohlavia je vlastne autor knihy...
Vložil: ivana, 18.04.2007 10:02
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
sorry ale je velka prestavka a idem fajcit este sa ozvem ohladom tych vasich skvelých knih
Vložil: radovan, 01.03.2007 07:50
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
to, že sa kniha číta jedným dychom, že je pútavá, že sa nám páči, to ešte neznamená, že je to aj kniha umelecky hodnotná. Častokrát sa nám zapáči aj gýč a potom naň prestaneme myslieť. No a čo? O nič neide... Len prosím netvrďte o niečom, čo sa vám páči, že je to aj dobré. To je len váš subjektíny pohľad... na vec. Len váš. Kniha je fajn, ale neroztopím sa pri nej od hlbokého umeleckého zážitku. Príjemné čítanie, nič viac, nič menej. Do čítaniek sa to asi nedostane... A možno :-)
Vložil: elina, 19.02.2007 19:41
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
moj literarny vkus je velmi siroky, cez lahke romany, detektivky, klasiku, literaturu faktu az po filozofiu. ked som dostala do ruk Matkinovu knihu, precitala som ju v priebehu jedneho dna, co sa mi stava len pri knihach, ktorych putavost nedovoluje sa od nich odtrhnut. zaujal ma autorov styl, blizky... a vystizny, vyber postav, pribehov, ich zasadenie do deja, prepracovane repliky. hoci kniha musi zaujat siroku verejnost, tym padom sa stava komercnou (cim samozrejme klesa jej umelecka hodnota) nesuhlasim s autorkou kritiky, pretoze pre mna tato kniha (ci knihy) hlbku ma. staci ju len precitit, vyuzit empatiu, intuiciu a vediet citat medzi riadkami... lebo umeleckym dielom sa nestava kniha svojou nezrozumitelnostou, ale svojou hlbkou.
Vložil: Mladi Hralich, 11.02.2007 21:58
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
hm... celkom suhlasím.
Vložil: bompar31, 07.02.2007 18:33
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Maxim je proste super len nedavno som prečítala Polnočnný denník ale neviem ako sa mam dostať k ostatnym kniham ak niekto vie prosim bompar31@aazet.sk
Vložil: prdolo, 25.12.2006 00:41
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Možno Kršáková pri čítaní Matkina odhalila nejake tie svoje komplexy, tak si ich teraz vylieva na samotnom autorovi
Vložil: Artemis, 16.11.2006 20:37
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Hmm...Matkin...Mne sa to čítalo veľmi dobre. Možno majú kritici pravdu, že je to o banalitách, nejde to dohĺbky a že je len ,,zručný remeselník". No,ale ak je to cesta ako sa vieme dostať k nihám, tak na tom nič zlé nie je.Koniec koncov,je na ľuďoch, aby si vyselektovali gýč od umenia a recenzie pani... autorky iste ľudí nepriviedli na toľko nových myšlienok/nových uhlov pohľadu na vec ako mňa Matkin. Takže tak...
Vložil: sasanka015, 03.10.2006 21:18
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Ako vidíte, každý príspevok, a aj kritika, sú vyjadrením určitého subjektívneho názoru. Tí z vás, ktorí sa sústredia na "dôležité" veci, ako je zmysel života, účet za telefón a nájomné, považujú Matkinove diela za "braky na plážové čítanie". sú však aj ľudia, ktorí myslia aj na nepodstatnosti typu:... vzťahy, život ako taký a fakt to takto musí byť? Tých Matkin oslovuje. Je síce pravda, že reklama oslovila aj ľudí, ktorí si povedali: "chvália to, tak to proste musí byť dobré". Ale povedzme si priamo - ak by sa to páčilo všetkým, a nemali by sme na to vlastný názor.. nebol by to jednoducho didaktický výklad daných faktov, a nie príbeh?
Vložil: lenka, 27.09.2006 20:54
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Tak ja si v prvom rade myslim,ze pani Krsakova pise negativne recenzie uz len zo zvyku...Matkinove knihy su fantasticke a tiez sa to da povedat aj o Ballovi,ktoreho pani asi velmi nema v oblube..nuz co dodat?precitajte si Outsideriu od Ballu a uvidite:))
Vložil: , 14.09.2006 09:20
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
No, neviem, ako Vy ostatní, ale ja som jeho knihami nadšená,prečítala som i Polnočný denník, i Láska je chyba v programe a teraz sa chystám i Mexickú vlnu.Uznám si, že tieto knihy ma dostali, i keď sa zameriavam skôr na iný druh literatúry...Je to dravé, realistické, nedáva si servítku pred ústa a opisuje... život bez ružových okuliarov, mňa to nadchlo a držím mu palce, aby napísal ešte veľa takýchto diel.....Skľáňam klobúk pred Vašim talentom Pán Matkin.........
Vložil: HRAC , 10.07.2006 01:00
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Ooo, vy mudry co citate velmi untelektualne a naurovni knihy, klaniam sa pred vami. Len neviem naco ste si tuto knihu od Matkina precitali, ked vy citate knihy na urovni? Ja osobne mam zasebou dost knih,a uz dost dlho som nic neprecital, lebo nic ma nezaujalo,lenze styl Matkina je mi velmi sympaticky.... Som rad ze robi co robi. Myslim, ze prispieva pozitivne k slovenskej literarnej tvorbe, a mozno nielen slovenskej..... vdaka
Vložil: elka, 28.06.2006 12:56
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
je mi smiesne, ked sa ludia, ktori precitali za zivot 2 knihy (prva bola slabikar a druha matkin) urazaju, ze recenzentka oznacila styl knihy za lahky a konzumny...
Vložil: Ljudka, 03.05.2006 14:29
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
nehovorte, ze ste sa aspon v jednej kapitole nenasli....
Vložil: erika kubíková, 23.04.2006 19:29
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
a este nieco. Niekto tu dole pise, ze "nie som nijaky knihomol, ale tato kniha ma hned uputala." Presne o to ide, tato kniha uputa len tych, co bud necitaju alebo citaju len somariny takehoto typu, rychlozhltnutelne platky.A to, co kriticka pisala o tom nasilnom zakomponovani intelektualstva, tak to... bola trefa. Ja som sa osobne zasmiala, ked som v Polnocnom denniku citala, ako hlavny hrdina znechuteny vypol TV, kde prebiehala vedomostna sutaz, lebo vraj vedel odpovede na vsetky otazky. Chachacha. JE TO SHIT
Vložil: erika kubíková, 23.04.2006 19:26
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
súhlasím, súhlasím, súhlasím. Kniha je jeden velký shit. Literatúra do autobusu alebo na pláž.
Vložil: katie, 13.04.2006 12:45
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
co tak sa zamysliet, ci to co pise nie je tak trochu zo zivota. nie vsetko, iste, ale niektore pasaze su velmi povedome. ak ste si pri citani tychto knih ani raz nepovedali toto poznam, tak ste ich asi poriadne necitali. a o to si myslim, ze prave ide. naucit nas, slovakov, ktori berieme zivot niekedy... prilis zbytocne vazne a pesemisticky, zasmiat sa nad vecami, ktore nas vacsinou vytocia. a ukazat ake je hlupe a zbytocne rozculovat sa. a to ci je matkin ryba alebo rak, je asi dost nepodstatne. aspon pre mna. toto je moja kritika. skuste sa na to pozriet takto. dufam, ze podobnych knih napise vela, lebo tych pesimistickych, vraj intelektualnych zvastov uz bolo aj dost.
Vložil: Janka, 13.03.2006 14:31
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
akurat som cerstvo doocitala knihu polnocny dennik..po precitani laska je xyba v programe som mala taky iny,divny neopisatelny pocit akoby som niesla vinu alebo skor akoby som sa zucastnila toho co sa v knihe odohravalo..ma to uplne pohltilo cele..a pacilo sa mi to..pri citani polnocneho dennika som... mala pocit akoby som tie osoby poznala, predstavovala som si to vcetko a HYSTERKA je presne typicka novinarka vystihnute je to uzasne..fascinuju ma ludia ktori vedia dokonale opisat situaciu a so svojim humorom proste MATKIN ma ten svoj humor ktory ja zboznujem a velmi sa mi to paci...to su asi moje pocity k tomu.
Vložil: klement, 09.03.2006 21:04
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Ja by som do istej miery s Danou suhlasil, no na druhej strane odhliadnuc od medialnych zalezitosti, nech je to tak alebo inak, uz iba kvoli jednej veci sa tuto knihu oplati precitat - a sice pre to znepokojive zistenie, ze svet v ktorom zijeme je z velkej casti aj takyto a pokial v tej "svojej" casti... nebudujeme nazvem to povedzme "ziarivy protiklad", moze sa lahko stat, ze nas ta zmes ironicko-cynickych komentarov a melodramatickych zapletiek na jedinu temu v zivote naozaj prevalcuje. Mimochodom, neviete niekto o nejakej naozaj dobrej a zaroven nejako pozitivne ladenej knihe (z)o sucasnosti v nasom geografickom priestore ?
Vložil: laura, 09.03.2006 19:06
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
tie knihy maju len jednu chybu.. a to, ze ich clovek brutalne rychlo precita:)
Vložil: rado, 03.03.2006 00:16
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
no, nech si pisu kritici co chcu, matkin je najlepsie citanie, ake sa mi kedy dostalo do ruk... pani radaktorke by som povedal par veci, ale niektore z nich si radsej necham pre seba. ale kritiku beriem, kazdy si musi nejako zarobit.
Vložil: 16rokov, 02.03.2006 17:52
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
doteraz som vobec necital iba povinne citanie na zakladnej skole.ale mam rad umenie hl.divadlo a vytvarne umenie a povedal som si ze chcem zit kulturnej sie a tak som zacal citat tuto knihu a som maximakne spokojny a citanie ma zacalo bavit.nieco take som presne hlada nieco lahsie ale predsa na zamyslenie.fakt... som si to uzil!oplati sa idem si zriesit aj ine knihy od maxima
Vložil: uzlik88, 27.02.2006 21:26
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
je jednoducho super natrafit na prijemnu oddychovku a este k tomu sa pobavit a poucit
Vložil: miss.rebeka, 25.01.2006 19:53
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Čítala sa polonočný denník, Láska je chyba v programe a Mexickú vlnu som prečítala za 4hodiny...nie je to hlboké čítanie ale je to reálne, skutočné a pravdivé, očami normálneho slovenského človeka.Prečítam všetko čo napíše :o)
Vložil: Jana, 05.01.2006 20:02
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Co sa tyka knihy polnocny dennik a laska je chyba v programe. Su to dve najlepsie knihy ktore som kedy citala. Paci sa mi to ze to je zbezneho zivota a ziadna cenzura. Opisal to tak ako to prezil a autor to vystihol velmi dobre, pouzil spravne slova. Nema to chybu. Dufam ze bude pokracovat aj nadalej... v takomto style pretoze bolo na case aby aj niekto zacal pisat take knihy!!!
Vložil: kriksy, 03.01.2006 13:20
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Myslím,že recenzia túto knihu vystihla v 90%.Je to kniha,ktorá upúta svojimi výrazmi (skôr pubertálne hlavy),beriem to ako čítanie do vlaku a rozptýlenie v slovenskej literatúre,ale inak nič moc.Autor má dobré štylistické vlastnosti,vie narábať so slovom,ale dej je nudný,až všedný a miestami by som... poveala až trápny.Niekto tu tuším napísal,že takýto svet je nereálny.Mne pripadá až veľmi reálny,keďže niečo také poznám a možno preto mi to nepripadá zvláštne.Ale inak dá sa.:)
Vložil: Lili, 19.12.2005 17:10
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Matkin je super a určite budem čítať každú knihu od neho. U nás to kolovalo po triede:) je fakt super, veľa fakt dobrých myšlienok a výrazov..:)
Vložil: ja, 27.11.2005 13:48
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
ja mam pocit, ze je to autorka recenzie, kto sa tu snazi zaujat ale hlavne Maxima v nadeji, ze si jej recenziu precita :) ...
Vložil: jarodejka, 06.11.2005 02:16
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
DK si musí priznať závisť, lebo sa mi nechce veriť, že by až natoľko nič Nepochopila
Vložil: hana, 03.11.2005 14:47
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
podla mna kniha laska je chyba v programe je super. nemam na to co dodat proste, hned ma uputala. aj tym, ze autor nic neidealizoval a pisal tak, ako to skutocne je. ziadna prifarbena romantika... a vela pravdivych veci, prirovnani... citam momentalne aj polnocny dennik, ale neviem hm.. viac sa mi pacila... ta laska... pretoze to druhe je skor pisane o sexe. len o sexe. namiesto kapitol su noci...
Vložil: , 02.11.2005 15:23
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Síce tú knihu milujem, ale musím uznať, že tento článok je čiastočne fakt pravdivý...Ale jednoznačne, Matkin je zaujímavé čítanie, len pokiaľ to niekto berie vážne, tak ostáva len dúfať, že málokto vedie taký život, ako postavy v knihe...Jednoducho, taká reality neexistuje...Plná kvázy múdrych hlášiek,... na ktoré by jednoduchý človek v živote neprišiel!
Vložil: Milan, 27.10.2005 21:45
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Myslim, ze kriticka to s tou "hrou na literaturu", ako aj "udickou pre tych, co by inak asi vobec necitali" znacne prehnala a uraza citatelov MEM. Skor ona sa hra na kriticku za kazdu cenu, ale co uz. Esteze su knihy pre ludi a nie pre kritikov.
Vložil: guus809, 22.10.2005 13:35
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Mexická vlna by mala byť už v prvej polovici decembra! Na martinus.sk sú už k nej nejaké info www.martinus.sk.
Vložil: ColdBabe, 15.10.2005 08:47
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
obskúrnejší spôsob zaradenia konjunkturálnych tém si už len ťažko možno predstaviť...
Vložil: denver, 06.10.2005 16:10
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Nepatrím medzi intelektuálov najvyššieho rangu, nezaoberám sa literatúrou ako oborom (pokiaľ neskúšam môjho syna z nej ) ale s určitosťou môžem povedať že kniha je napísaná pre nás "ľudí" určite ju maxim nepísal pre kritikov. A myslim ze kveta úplne presne vystihla ten zbytok. A čo na záver ? Určite... si kúpim každú jeho knihu.
Vložil: lucy671, 07.08.2005 20:57
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Podla mna je ta kniha super. Aj ked uprimne viac sa mi pacil polnocny dennik. Kniha je pisana volnym stylom a aby zaujala co najviac ludi. A myslim, ze as mu to podarilo... Dufam, ze uz bude coskoro v predaji Mexicka vlna. Drz sa Maxim
Vložil: zuzzka, 22.07.2005 09:53
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
myslím, že Matkin je jediný slovenský súčasný spisovateľ, od ktorého by som si kúpila knihu..On je proste perfektný.
Vložil: mi89, 20.06.2005 07:02
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Milujem matkinove diela si super drzim palce spracv pls pokracovanie lasky (laska je chyba v programe...)
Vložil: kveta, 07.01.2005 11:28
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Kritika jednotlivca je a bude vzdy odzrkadlovat subjektivny nazor. ja som si knihu precitala za jeden vecer, kedze som aj chcela vediet, ako to skonci a aj som sa tej knihy chcela co najskor zbavit. Podla mna Matkin ma podobny styl pisania (aj ked polnocny dennik sa mi vobec nepacil) ako R. Fulghum... a jeho syn a podla jednej kapitoly aj vidno, ze Matkin Fulghuma cita :). Da sa kniha zaradit medzi oddychove citanie, kazdy typ cloveka sa aspon v jednej casti tej knihy vie najst a vie sa vcitit do pocitov tej ktorej postavy. Su tam opisane veci, ktore sa bezne deju v ludskom zivote, len ludia ich vnimaju mozno skor okrajovo alebo si ich nechcu pripustit. Preco nepisat a nehovorit o tychto veciach? Preco je slovensky narod stale tak velmi konzervativny????
Vložil: Jerisimoe, 22.11.2004 17:21
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Nejsem třicátník, nejsem součástí zlaté mládeže (alespoň subjektivně) a jak moc jsem frustrovaný, nechť soudí jiní. Otázkou mi zůstává definice literatury dle mínění autorky recenze. Taxativně určená "literatura" je mi k smíchu a připomíná mi časy, kdy Plastici byli americkými agenty. Zároveň mi osobně... trochu přijde, že autorka recenze ve svém hledání "literatury" zapomíná, že celý text je charakterem blog ... a tudíž subjektivní a zrcadlící život a touhy autora ... jeho obraz. Nikde nenacházím touhu či snahu (ze strany autora) klasifikovat se na úroveň oné "literatury", ať už je jakákoliv... Zato je zde cítit až příliš mindrák pisatelky výše uvedené recenze...
Vložil: Nicki, 16.11.2004 21:37
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
´TREFA´ To je jedine slovo, ktore mi napadlo pri citani recenzie. Marketingve tahy precenili hodnotu textu. Kniha sama o sebe je schopna oslovit len velmi uzku skupinu ludi, definovat ju sa radsej neodvazim. Musim vsak priznat, ze keby bola kniha pisana trosku, stacilo by len trosililinku inym stylom,... nemala by som dovod na tuto kritiku. A mozno narazam aj na to, co si napisal Klix. Kniha ma miestami doslova urazala, ale nie ako zenu. Skor ako cloveka. Dalsia vec je, ze citat o "citovom a sexuálnom živote frustrovaných bratislavských tridsiatnikov hrajúcich sa (trochu oneskorene) na zlatú stratenú mládež" dnes uz nikoho nebavi (samozrejme okrem tej uz spomenutej a radsej nespecifikovanej skupine ludi). Ludia chcu utiect od reality, nie sa nou este aj vo volnych chvilach tryznit. Tot vsjo. :)
Vložil: Jana, 05.11.2004 11:06
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Niesom nejaky knihomol, ale tato kniha ma hned od zaciatku uputala...Nie je ako ostatne knihy a musim uznat, ze je dost ostra v niektrych castiach, nie je nijak poucna, len ked si v nej nejake poucenie najdeme, je podla mna velmi vhodna pre mladych ludi...lebo pri pozornom a precitenom citani zistite,... ze autor porovnava sex a milovanie, co to znamena milovat a ake nasledky ma v zivote klamstvo a nerozvazne ciny. Nie je to autor cias minulych, ale cias sucasnych. Urcite budem pokracovat v citani jeho knih.
Vložil: Klix, 31.10.2004 00:28
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
Nedá sa povedať, že kniha Láska je chyba v programe patrí medzi nejakú hlbokú literatúru, avšak určite nemôžem súhlasiť s autorkou tejto recenzie a zaradiť knihu do brakovej literatúry. Myslím, že autorku recenzie urazili v knihe miestami veľmi trefné poznámky na osoby ženského pohlavia. :-) Dôsledkom... je, že sa o tejto publikácii zmieňuje tak, ako sa zmieňuje. Podľa môjho názoru je to nenáročné čítanie ktoré má svoju kvalitu, i keď možno trošku svojskú.
Vložil: Charlie Matkin, 17.06.2004 03:45
Matkin, Maxim E.: Láska je chyba v programe
http://matkin.info
Vložit nový příspěvek do diskuse
Vaše jméno:
E-mail:
Text příspěvku:
Kontrolní otázka: Kolik je prstů na jedné ruce
Kontrolní otázka slouží k ochraně proti vkládání diskusních příspěvků roboty.

Více k článku

související články

59%čtenáři

zhlédnuto 6544x

Koupit knihu

štítky k článku

Inzerce
Inzerce