Kurs absolutně ničím nepřispěl ke zlepšení jejich studijních návyků ani k vylepšení prospěchu. Jak potom tedy studenti ospravedlnili zbytečně ztracený čas a úsilí? O tři týdny později byli požádáni, aby si co možná nejpřesněji vzpomněli na hodnocení svých studijních schopností, které si sami na počátku experimentu přidělili. Nyní si je však mylně pamatovali jako mnohem horší, než na začátku prohlašovali. To jim umožnilo věřit, že se zlepšili, třebaže u nich k žádnému zdokonalení nedošlo.
Chyby se staly (ale ne mou vinou)
Tavris, Carol, Elliot Aronson: Chyby se staly (ale ne mou vinou). Proč omlouváme svoje hloupé názory, chybná rozhodnutí a špatné skutky. Přel. Václav Viták, Dokořán, Praha, 2012, 284 s.
Kupte si knihu:
Podpoříte provoz našich stránek.